Mama, až budem ešte väčší, ako som dnes, budem politikom! PDF Print E-mail
User Rating: / 18
PoorBest 
Written by Adam Batrflaj   
Friday, 17 October 2008 00:31

{mosgoogle right}Mladosť môže človek premárniť všelijako. Drogy, hracie automaty, kresťanské spoločenstvá, krúžky country tancov a ďalšie neresti ponúkajú takmer nepreberné možnosti atraktívneho zhovadenia si najlepších rokov života. Ale žiadna z nich nedokáže mladú dušu ponoriť do takých nepredyšných sračiek ako členstvo v mládežnickej politickej organizácii.

Nie je pekné mať predsudky, veď v každej ľudskej bytosti sa určite môže skrývať niečo krásne. Napríklad taký Hitler, bol síce vegetarián a vyvraždil pol Európy, ale na druhej strane - mal rád výtvarné umenie, romantické horské výhľady a malé árijské deti, čo rozhodne sú pekné vlastnosti. Ale, čo už sa pekného môže skrývať v niekom, kto chce byť už od puberty politikom, nota bene slovenským?

Ešte viem pochopiť, prečo chce byť politikom niekto, kto už sa ním nejakým dianím osudu stal. Už raz prelomil všetky tabu slušného človeka, urobil kopu nevyhnutných podrazov, nafúkal tony práškového cukru a vyliezol z toľkých kakáčov, že by bolo škoda sa v tak ťažko vybojovanej pozícii neudržať. Akékoľvek charakterové zábrany musel odsunúť nabok už dávno predtým, teraz už len ide o to vydržať, pokiaľ nebude mať pocit, že sa mu celé to dovtedajšie odriekanie dostatočne nevrátilo. Že politici, naprieč celým straníckym spektrom a naskrze všetkými úrovňami politiky, sú jeden homogénne páchnuci odvar zo starého zdochnutého jaštera vedia nielen všetci vyslanci Vesmírnych ľudí, ale aj normálnym ľuďom to začína byť zrejmé ešte predtým ako prestanú veriť na Deda Mráza, tým pomalším najneskôr okolo dvanásteho roka života. Akého morálno-vôľového profilu musia byť tí, čo si neskôr, okolo osemnástky, povedia, že aj oni chcú byť takí istí a dobrovoľne vstúpia do niektorého miestneho SZM, či už ľavého, pravého, stredného alebo len nepokryte sebastredného?

{mosgoogle right}Existuje súbor vlastností, ktoré sa s použitím maximálnych možných eufemizmov, dajú označiť ako „talent na politiku" alebo „predurčenie stať sa politikom". Rozobrané na drobné ide zhruba o tieto vlastnosti: chamtivosť, zákernosť, mesiášsky syndróm, fatálna absencia zmyslu pre humor, paranoja, egoizmus, rôzne komplexy, neschopnosť nadhľadu a sebareflexie a...a zvyšné časti psychiatrickej diagnostickej príručky si už prelistujte sami. Ak niekto v sebe takéto vlastnosti objaví a rozhodne sa ich zveľaďovať v kolektíve podobne postihnutých, nedá sa o ňom hovoriť ako o dobrom, alebo aspoň slušnom človeku. Už samotné „človek" je častokrát otázne. Dá sa o ňom hovoriť už iba ako o politikovi, v tomto prípade nádejnom politikovi, pričom slovu „nádejný" tu je odopretý jeho obvyklý pozitívny význam.

Ale aj tak. Veď mladosť ponúka toľko úžasných vecí! A stovky detí sa radšej nahodia do saka a nechajú si mydliť svoje panenské mozgové závitky na straníckych schôdzach. Ešte sa ani poriadne neholia, ale už prijali tri hromadné uznesenia, formulovali dve zásadné oficiálne prehlásenia a okolo seba už nevidia kamarátov, len potenciálnych voličov. Ak aj idú do krčmy, tak len preto, aby získali dáke podpisy pod vlastnú kandidatúru na tretieho zástupcu štvtého podpredsedu oblastnej bunky svojej krkavčomaterskej strany. A čo je najhoršie, keď si prečítajú tento text, v diskusnom fóre sa za použitia byrokratickej slovenčiny a strojenej slušnosti budú snažiť argumentovať, že to tak v skutočnosti vôbec nie je.

Predstavte si že vyrastáte s niekým, kto vám jedného dňa oznámi, že jeho životným cieľom je zmeniť svet a je ochotný obetovať všetko, aby zmenil ani nie tak svoj, ale v prvom rade váš budúci život. Čo v takej chvíli spraviť? Oznámiť to rodičom, alebo radšej rovno triednej učiteľke? Prehovoriť ho na dráhu heroínistu? Prebudiť v ňom pohlavnú zrelosť, nech sa začne zaoberať niečím normálnym? Môžete skúsiť čokoľvek z uvedeného, alebo aj niečo vlastné, ale skutočnosť je taká, že ste ho práve stratili. Ak sa nakoniec aj nestane politikom, o pár rokov začne svojimi dobrými úmyslami terorizovať nejaké združenie vlastníkov bytov, alebo si aspoň založí angažovaný internetový portál. Je to proste taká povaha, nedá sa mu konať inak.

{mosgoogle right}Ťažko povedať, kde sa v podobných prípadoch stala chyba. Veda nevenuje výskumu týchto v politika prerastajúcich diagnóz skoro žiadnu pozornosť, čo je naozaj veľmi smutné, zvlášť v porovnaní s tým koľko peňazí sa míňa na výskum HIV a iných neporovnateľne neškodnejších chorôb. Každý deň niekoľko detí vstúpi niekam medzi mladých čakateľov na stranícky preukaz, zmení sa im pohľad a už o pár dní ich možno počuť bľabotať o zodpovednosti, zmysle pre spravodlivosť a to všetko v pevnom presvedčení že hovoria nie za seba, ale za všetkých svojich rovesníkov a ostatných náhodných okoloidúcich. A z týchto indivíduí sa rodia naši budúci vodcovia a zákonodárci.

Jediné čo nám ostáva je robiť si z nich srandu, zosmiešňovať ich a neznášať zároveň, generalizovať, apriori odsudzovať, hádzať ich všetkých do jedného vreca, byť nefér a robiť to pokojne aj s občasným presahom k vulgárnemu urážaniu. Situáciu to nezlepší, hrošia koža je jedno zo základných vlastností každého nekriticky ambiciózneho idiota, ale treba to vnímať tak, že oni jedného dňa dorastú, naozaj sa ochotne zohnú tak hlboko ako sa slušní ľudia nezohýbajú, zodvihnú pohodenú moc a začnú nám to všetko vracať. Na rozdiel od tých pár výnimočných osobností v politike, títo sa celý život netešili na nič iné. Potom už sa budú až do konca voziť len oni na nás. A také rozkošné deti to boli kedysi, keď si ešte pred mená nepísali smiešne stranícke funkcie.



Komentárov
Pridať Nový
Pridať komentár
Meno:
Email:
 
Názov:
Please input the anti-spam code that you can read in the image.
 
vlastna skusenost - akoby ju jedna mater mala
vlasto 23-10-2008 16:49:50
no, na vyske sme mali v prvom rocniku chodbovych spolubyvajucich - politologov.
chlastali sme spolu, hravali futbal na chodbe so zapalovacom, hulili, kradli
kaleraby a vyvadzali vselijake pestva. po prvych prazdninach sa cosi stalo.
ostrihali sa, zacali chodit v sakach a v ramci cvik vylepovali vsakovake
propagandisticke plagatiky po budove. prestali s nami chlastat. jeden z nich
usudil, ze to je uz aj nanho moc, odisiel z fakulty a stal sa - pravnikom :)))
pre adama
figuurka 21-10-2008 20:00:23
ale samozrejme, ze muozu. mladi + zabavni su velmi tvarovatelne kategorie a
verim, ze z pohladu senilneho duochodcu je nimi sucasna politika dokonca
presytena.
martina
adam batrflaj 21-10-2008 13:49:04
zasadne nesuhlasim. v ziadnej politickej organizacii nemozu prevazovat mladi a
zabavni ludia. je to len vasa iluzia.
azazelo 21-10-2008 13:35:38
martine

mozes byt konkretnejsia?
Mensia oprava
martina 21-10-2008 13:32:33
Len by som rada opravila jednu dost jednu vec: ak autor clanku hovori o
mladeznickej politickej organizacii, mal by dat minimalne cez pomlcku -
stranicka, preto ze to je typ organizacie aku popisuje. Existuju aj organizacie
ktore su nestranicke, a predsa politicke, a dokonca je v nich sranda, ako sa
mladym patri... Len tolko, dakujem.
azazelo 20-10-2008 17:56:13
Karolovi

Co znamena sa mat najlepsie? Mat vzdelanie, kvalitu zivota a
slobodu.
azazelo
Karol 20-10-2008 17:05:10
"Preto sa aj dnes najlepsie maju krajiny s dlhou demokratickou
tradiciou."

... a dlhodobou kolonialnou nadvladou, z coho dodnes este
tazia.
Mmch, co to znamena - najlepsie? Mat silnu ekonomiku, bohatstvo, moc,
vplyv?
To je to smutne, ze cele je to iba o tomto.

Kam to smeruje pekne
vystihuje aj nazor z clanku - Skurvena liga.
..."slovensky futbal je
skorumpovany, prehnity, nema koncepcne vedenie a viziu do buducnosti..."
Za
to "slovensky futbal" si dosad, co chces a mas realny obraz.
Nuz, a
vystizne si tento obraz dokreslil aj Ty
"Ale co uz sa da ocakavat v
krajinke kde jeden z najuznavanejsich hercov kandiduje za Komunisticku stranu a
naopak nejaky 3triedny herecky nedorobok spieva v nackovskych
kapelach..."
... cim si fakticky len potvrdil moje slova, z konca mojho
predchadzajuceho prispevku.

Tieto problemy nemame len my. Pozri na USA, co
tam maju za prezidenta, akeho mali predtym a koho budu mat o chvilu.
A vobec,
ako to tam krasne prekvita. A nielen s dolarom.
hosana
azazelo 20-10-2008 12:04:23
typoval som spravne, je to blondinka z vulgarnym
ksichtom

http://tvnoviny.sk/spravy/do
mace/meciar-ziskal-dceru-hlasatelky-ady- strakovej.html

Aspon daco je nemenne
v tejto krajinke. A odolava zhoubnym az dosavade casum.
Muftiho vkus.
azazelo 20-10-2008 12:02:39
MMCH:

pekne prepojenie na mladez urobili v HZDS:
Ani jeden z ich nastupcov
nema viac ako 35 rokov. "Je to pre mna zivotna sanca,“ povedala pre HN
nova podpredsednicka HZDS Barbora Strakova, len 25-rocna dcera znamej televiznej
moderatorky.

Po kindermanagemente tu mame kojenecke vedenie strany. Uz sa
tesim. Dufam ze Barborka Strukova bude dostojnou nastupnickou pani Anny,
huzevnatej Hrusticky, spevacky so suicidalnymi a vrazednymi sklonmi a vsetkych
ostatnych favoritiek Velkeho Muftiho.
m-a 19-10-2008 20:39:16
A navyse, kto by chcel byt na strane tych, ktorym je diktovane ? Myslim, ze
vacsina ludi by, prirodzene, chcela byt na strane tych, ktori diktuju...
azazelo 19-10-2008 17:01:33
Karolovi

> Prisne vyberove konania, konkurzy, odborne aj psychologicke
testy.

A kto konkretne by v mene toho statu robil vyberove konania?

Lebo
tu je niekde chyba vsetkych diktatur, ze nekoniec napriek prisnym vyberovym
konaniam atd vzdy narazia na to, ze ich vysledky su horsie ako vysledky
demokratickeho kapitalizmu. Bez ohladu na to co budes merat ( vykonnost
ekonomiky, slobodu obcanov, bohatstvo obcanov, vzdelanie obcanov, korumpovanost
politikov ci uradnikov...).

Kratkodobo sice moze diktatura ( najma vdaka
osvietenemu diktatorovi) vitazit, ale po par volebnych obdobiach/generaciach to
nakoniec vzdy upada. Preto sa aj dnes najlepsie maju krajiny s dlhou
demokratickou tradiciou.
azazelo
Karol 19-10-2008 16:53:18
"Na tomto fore sa nosi v prvom rade schopnost obhajit svoj
nazor."

Dobre, pouzijem tvoju metodu posudzovania z hladiska laik -
odbornik, pri ktorej s oblubou tvrdis, ze nepotrebujes byt kucharom, aby si
vedel rozoznat, ze polievka je presolena. Ok, suhlasim.
Takze dovol aj Ty mne
povedat, ze ani ja nepotrebujem byt profesionalny politik (politolog, mudrc,
jasnovidec...dosad si co chces), aby som nevidel, co sa deje v tomto systeme,
resp., ze jedlo je pokazene.
Sice neviem to jedlo navarit tak , aby bolo
lepsie, ale viem, ze sa to da.
Takze nechci odomna, aby som ti ja, laik,
popisoval, ako by mal vyzerat lepsi system.
V kazdom pripade si myslim, ze by
stat mal byt riadeny pevnejsou rukou. Ale profesionalnou. Od najvyssich miest.
Prisne vyberove konania, konkurzy, odborne aj psychologicke testy. Iste, zavana
to diktaturou, ale vidime, ako to tu bezi, ak nam je "sloboda" podavana
takym sposobom, ako v sucasnosti. Bez pevnej ruky ani z decka nevychovas
slusneho cloveka. Dnes moze robit prezidenta, premiera, ministra, primatora,
sefa policie, atd., hocjaky trulo. A ked nie trulo, tak trebars aj
bezcharaktery nanichodnik. A je naivne si mysliet, ze vymretim starych
komunistickych struktur a vymenou generacie to uz bude lepsie.
azazelo 19-10-2008 10:36:04
Karolovi

S kapitalizmom to bude asi podobne ako s demokraciou. Nie je to nic
moc, ale nic lepsie sme zatial nevymysleli. ( vsimni rooto, ze nemenujem koho
som parafrazoval, naplna ta to radostou?)

Ale poznas nieco lepsie? Na tomto
fore sa nosi v prvom rade schopnost obhajit svoj nazor.
spin_doctor
Karol 18-10-2008 18:03:39
"...v systeme zvanom demokracia sa k moci budu dostavat coraz vacsie
svine."

Je to kruta pravda. Treba otvorene povedat, ze - v
kapitalistickom. To sa na tomto fore nenosi, ale co uz, je to tak...
Je to
nedotiahnute.
Okrem toho, radsej odporucim svojmu decku vstup do mladeznickej
organizacie, ako by sa malo zgrupovat v ozranskych, drogovych, alebo
gamblerskych partiach.
Neznamena to, ze v kazdom clenovi mladeznickej
organizacie drieme potencionalny Ulianov, alebo Schickelgruber.
Mmch, k tomu,
co mal Dolfi rad - miloval Wagnera.
azazelo 18-10-2008 08:37:16
2 rooter
A co tym chcel majestro povedat?

bdut
google!!!
striebro 18-10-2008 00:54:57
Knihy o psychologii
Najdete v internetovom knihkupectve

Zoznam
psychologov
Kompletny zoznam aj s kontaktmi najdete v Zlatych
strankach

Libenar pre deti
l etrne kvapky pre cisty nostek. Pri nadche a
upchatom nose

amen ;)
Aby si nieco vycistil, musis ine uspinit.
stingo 17-10-2008 20:32:20
Dialektika vo vztahu poriadku k slobode, pravice k lavici, predurcuje politika k
marnemu boju, nech by bol akokylvek genius. Nedokaze sa totiz otocit tak, aby
voci niekomu nestal chrbtom. A tak je neprestajne opluvany, niekedy aj z boku,
ale to je vedlajsie. Nastastie sa obrnil vladnym vozom, vzdal boj o vseobecne
blaho, o celonarodny potlesk, zotrel zadnym stieracom tie chrchle a hladi si
svoju cestu - egoista.

Chvalabohu! Som politikom vdacny, nie preto, aki su,
ale preto, ze vobec su, oni totiz musia byt, ak si nechceme slobodne poletovat
ako taky Motyl. My slusni taku slobodu veru nechceme. Jedine, co nam ostava, je
pekne sa im podakovat, navzdory ambivalencii, ktora pri tom vyvstane.
Kde nic nie je, nic sa neda najst
chatpall 17-10-2008 18:11:58
Ani v tvojom clanku a ani v hlavach politikov., cize vlasne s tvojim clankom
suhlasim. Ale ak s nim suhlasim, tak tym vyvraciam nazov svojho prispevku, lebo
som v tvojom clanku nieco nasiel. Ak som tam nieco nasiel, tak sa tam nieco
najst dalo, cize asi aj v hlavach politikov nieco bude. Len dufam, ze nebudu
rozmyslat o nas obycajnych ludoch ako ty rozmyslas o politikoch. Aj ked niektori
mozno vidia iba hlasy, ale najde sa niekolko ktorym nejde iba o plne vrecka,
nanestastie, sedia tisko a cakaju kym tie svine na vrchu pokapu v base.
to rooter
PicoBello 17-10-2008 16:33:30
velmi slabe. mas aj lepsie postrehy.
2 azazelo
rooter 17-10-2008 16:21:38
sice uplne nehanebne vytrhunte z kontextu, ale :


"...kedze rad citujem
fyzikov, pouzijem veticku..."

"Ako vravieval Werich:..."

zomg
:]
noznicka 17-10-2008 15:39:42
azazelovi

jo, a povedala by som, ze to vobec nevadi, ked je este clovek v
dvadsiatich ako politik naivny.

podla mna su totiz dve ovela horsie
alternativy:

1. DVADSATROCNY vychcany hajzlik, ktoremu ide len o politicku
karieru za akukolvek cenu

2. TRIDSATROCNY naivny blbec, ktory este stale
nechape, ze sa v politike robia (pekne povedane) iste kompromisy.
azazelo 17-10-2008 14:54:54
noznicke

Ako vravieval Werich: "kazdy mlady tele bude jednou
starym........................ volem"
noznicka 17-10-2008 14:05:59
nieco na tom bude, ze mlady politik typu iniciativny a naivny blbec je viac na
skodu, ako na uzitok, ale kazdy musi prejst istym vyvojovym obdobim, aj mladi
ludia a dokonca aj nadejni poitici.
takze ja to tiez nevidim tak tragicky,
mnohym to casom dopne a ti slusni bud z politiky odidu, alebo mozno aj napriek
tomu vsetkemu v nej zostanu.
Observer 17-10-2008 13:52:50
Clanok dobry na pobavenie, bez hlbsieho obsahu.
PicoBello 17-10-2008 13:48:50
"Jedine co nam ostava je robit si z nich srandu, zosmiesnovat ich a neznasat
zaroven, generalizovat, apriori odsudzovat, hadzat ich vsetkych do jedneho
vreca, byt nefer a robit to pokojne aj s obcasnym presahom k vulgarnemu
urazaniu."

ROFL.

ale kus pravdy ma aj azazelo.

ja vzdy opakujem:
boli by mi politici u riti, keby neprerozdelovali 60% bohatstva krajiny a a keby
som im neodvadzal vysoko cez 50% prijmu (odvody, dane (priame, nepriame,
spotrebne atd)). treba ustavny zakon, ze nesmu prerozdelit viac ako 25% HDP a a
kradnut viac ako 25% vsetkych prijmov jednotilivca a mam ich uprimne na haku.
takto nemam :(
He,
spin_doctor 17-10-2008 13:34:49
vsimol som si, ako je tu (na Humne) zvykom poistit sa uz v samotnom texte proti
pripadnej kritike v diskusii. Na jednej strane tomu rozumiem (kritiky je po tom
menej), na druhej je to prejav slabosti.

Samozrejme, ze ti mladi
premotivovani "politici" su na smiech, ale ti sa hore dostanu zriedkavo.
Problem je, ze ked vsetci na politiku rezignuju, lebo si osvoja to klasicke
klise, ze politika je svinstvo nehodne ich pozornosti, v systeme zvanom
demokracia sa k moci budu dostavat coraz vacsie svine. Takze odporucam zmenit
bud pohlad alebo system.
2 adam
xorxee 17-10-2008 12:58:44
teba minule ti martinakovej infanti asi riadne vytocili, ze?
ale dobry clanok,
pobavil som sa.
Matej 17-10-2008 12:58:07
Nemyslel som si, ze to niekedy napisem, ale uplne suhlasim s azazelom.
Dodam
podozrenie, ze autor hadze do jedneho vreca vrcholovu a oblastnu politiku a o
mladeznikoch v podstate nevie vobec nic.
Anton 3526 17-10-2008 11:27:57
Normalny clovek ma mnoho inej, dolezitejsej prace, nez robit politiku. Napriklad
chovat prasce, alebo hadzat repu na vlecku.
A preco mam ten neodbitny pocit,
ze ked poviem, vsetci politici su kurvy, tak som urazil kurvy, nie politikov
...?
azazelo 17-10-2008 10:52:46
Bohuzial politikov treba. A kedze nerastu na stromoch musia mat aj mladeznicke
organizacie.

To ze vacsina slovenskych politickych stran je bez akehokolvek
politickeho smerovania a zaradit sa daju iba ako sebastredne je uz iny problem.
A od kvality politickych stran sa odvija aj kvalita ich kojeneckych organizacii.
politika
Substance242 17-10-2008 10:41:38
A co ja viem, nebude komplexom skor nazor "politici ...su jeden homogenne
pachnuci odvar zo stareho zdochnuteho jastera"? :-)

To mi pripomenulo
diskusiu kde skoro vycitali Bonovi z U2 ze sa pletie do politiky. Ja hovorim -
no a co, preco nie? Ved je na ociach, kto iny by sa mal k veciam vyjadrovat? Vo
vesmire kde ja zijem politika _je_ dolezita a poza "mam na haku"
nepomoze.

Ale inak pohoda. :-)

PS: Nie som clenom nicoho, iba obcanom SR.
:-p
Protest
clen ZMVL 17-10-2008 10:38:25
My krestanski vegetariani, milujuci country (tancujuci country tance v kostole
na motivy Bachovych toccat a fug) a angazujuci sa v Zdruzeni mladej
vegetarianskej lavice, zasadne nesuhlasime s tymto hodnotenim nas, buducej
politickej elity Slovenska, a od tejto chvile zaciname ignorovat portal
Humno.sk. Vazeni, u nas ste skoncili!!!
kocur 17-10-2008 10:06:29
Skvele, skvele, skvele!

.
nadhera
z00m 17-10-2008 08:53:31
zasa mi raz clanok zodvihol naladu :-) krasne som sa pobavil - len tak dalej
Adam
Topier 17-10-2008 07:37:24
Trulo sa vzdy ozve prvy.
K+!
mia 17-10-2008 02:07:17
..a len cakam, kto sa prvy ozve: vegetariani, krestania, country tanecnici alebo
nebodaj ti mladistvi (wannabe) politici?

3.26 Copyright (C) 2008 Compojoom.com / Copyright (C) 2007 Alain Georgette / Copyright (C) 2006 Frantisek Hliva. All rights reserved."