„Nesnáším cigány ve městě Brně“ PDF Print E-mail
User Rating: / 8
PoorBest 
Written by Dušan Mikušovič   
Tuesday, 11 August 2009 21:59

 

 

Pred pár dňami mi prišlo pozvanie medzi elitný krúžok: facebookovskú (ako inak) skupinu Nesnáším cigány ve městě Brně. Skupina je v českých médiách celkom populárna a aj vďaka tomu nazbierala do tohto dňa už asi 5500 duší s potrebou spoločne zdieľať svoje hlboké emócie so zvyškom virtuálnej reality. Fungujúcej, mimochodom, podľa amerického chápania slobody prejavu. Pre svojich členov vďaka tomu zaručuje ochranu pred úzkostlivou stredoeurópskou legislatívou schopnou poslať človeka do basy za to, že navrhuje iných ľudí poslať do plynu. V skutočnosti ale v celej tejto skupine nejde o nejakú e-náckovskú komunitu, ktorá si dlhé letné večery kráti tým, že sa zgrupuje na facebooku a kolektívne deviuje. Väčšina zo zúčastnených je podľa môjho názoru normálna v tom zmysle, že by ich táto deklarovaná nenávisť asi len ťažko dohnala k polnočnému pochodu brnianskym Bronxom, štvrťou, kam o polnoci chodí málokto.


Totiž, popularita tejto skupiny nevznikla bez príčiny. Slušne povedané: vystupovanie nezanedbateľnej časti brnianskej rómskej menšiny do značnej miery determinuje jej nie príliš zhovievavé vnímanie väčšinovou populáciou. Medzi nami, ide skôr o to, že len málokto si dokáže hovieť v každodennej realite plnej bordelu, hádok, krádeží, útokov a osraných chodieb v rozpadnutých činžiakoch a tváriť sa, že to tak nejako patrí ku kultúre. Cez niektoré štvrte v meste som sa bál chodiť aj cez deň a odvahu mi nemohla dodať žiadna neziskovka organizujúca v týchto končinách výstavu nejakých fotiek o životným štýle rómskych nezamestnaných. Skôr naopak.


Napriek povedanému som pozvánku do skupiny ignoroval, bolo totiž podľa mňa len otázkou času, kedy sa z iniciatívy vyvinie predvolebná aktivita českých neonacistov. Čo sa aj stalo a výzva na hlas pre Dělnickú stranu, partaj plnú idiotov narýchlo vycvičených pokiaľ možno verejne nehajlovať, dnes už veselo svieti na jej profile.


Odhodlanie, schopnosť i motivácia riešiť tzv. rómsky problém je v prípade týchto skupín asi taká veľká, ako súčet inteligenčného kvocientu ich priaznivcov vynásobený výškou Heinricha Himmlera v podpätkoch. Jediný dôvod, prečo si český krajne pravicový dorast začal pred mesiacmi všímať bordel, ktorí robia Rómovia na sídliskách, je, že to je strašne sexy pre novinárov. A o tom to je.


Víkendový výlet Slovenskej pospolitosti a plamenné prejavy ich ex-šéfa Mariána Kotlebu proti rómskemu teroru boli podobne úprimné. Vzhľadom k historicky zaznamenanej schopnosti hnutia vrieskať protižidovské a protimaďarské básničky či obchádzať opustené Tisove pamätníky bez toho, aby to bral niekto aspoň trochu vážne, jeho petržalskí lídri pochopili, že je potrebné sa prezentovať mediálne. Fakle a uniformy boli síce pred štyrmi rokmi in, v ostatných rokoch ale o týchto švihákov zakopol naozaj málokto; azda s výnimkou Róberta Fica, ktorý čas od času potreboval niekoho preplesknúť za to, že slovenskí policajti zmlátili fanúšikov Dunajskej Stredy. Vybrať si za nepriateľa Rómov je nápad, ktorý ako i zamestnanec neveľkej reklamky, hodnotím ako miliónový.   


Overený scenár, v Čechách napísaný počas pochodov na problémové sídlisko Janov, bol zvolený perfektne, podobne ako bola perfektne intuitívne očakávaná reakcia slovenských policajtov. Šarišské Michaľany neboli nič iné, než dobre pripravené PR. Od začiatku až po koniec, od prázdnych rečí, cez kamene proti policajtom, až po ksicht Mariána Kotlebu, ktorý, mimochodom, nestojí na čele Pospolitosti nejaký ten rok. Ale kamery ho poznajú, tak čo.


Peter Pišťanek v súvislosti s diskrimináciou Rómov napísal, že vlka nebijú pre sivý kožuch, ale preto, že kradne ovce. Pripájam podpis, no dodávam, že vlka je možné ešte biť aj preto, aby ste sa dostali do Nového Času.


Čo sa Mariána Kotlebu týka, misia bola splnená.

pošli na vybrali.sme.sk
Share on Facebook

 

Súvisiace články

Komentárov
Pridať Nový
Pridať komentár
Meno:
Email:
 
Názov:
Please input the anti-spam code that you can read in the image.
 
Džony 17-08-2009 18:26:45
Mládenci(Ivuso a Anonymny), vidím, že len provokujete, alebo sa iba
zabávate. To, čo tu predvádzate, nie sú seriózne argumenty. Ak by ste mali
trochu rozumu, prišli by ste na to, že náckovia, alebo kotlebovci (alebo ich
priaznivci) by tu s vami vôbec nediskutovali.
Po prvé: Humno je príliš málo
navštevované na to, aby tu takýto týpci prezentovali svoje názory. Oni
potrebujú ohúriť masy, nie zopár čitateľov Humna, ktorí (zrejme
väčšina) majú opačný názor.
Po druhé:
nácek, alebo kotlebovec by len
veľmi ťažko (a ak, tak neúprimne) vypustil z huby vety typu: //"Nie som
rasista, dokonca mám aj
zopár známych, ktorí majú cigánsky pôvod. Sú to
slušní ľudia,
poväčšinou muzikanti ...netvrdím, že Slováci (´bieli´)
sú stelesnením dobra a spravodlivosti.//
Po tretie: váš štýl komunikácie
je detinský až primitívny, viď - /hail! ... Co vodca Kotleba, uz ti dal
pochvalu?/
Neskĺznem ma vašu úroveň a nebudem vám odpovedať podobným
štýlom, ako vy dvaja. Problém by to nebol. Hm, iba ten, čo nemá argumenty
klesne na vašu "argumentačnú" úroveň.
Po štvrté: Ivuso, nesnaž
sa byž akože neústupčivý, a stále opakovať trápny argument o metrike.
Píšeš, že som ti neodpovedal. Omyl. Veľmi jasne som ti na to odpovedal v
reakcii 12-08-2009 23:59:53 . Ak si to nepochopil - tvoj problém.

Lúčim
sa s vami, majte sa pekne a občas porozmýšľajte aj o tom, čo chcel svojimi
myšlienkami povedať váš oponent.
Džony
pre Dzony
Ivuso 17-08-2009 10:23:11
Ako uz "anonymny" za mna zahovorcil, pytal som sa na metriku, na ktoru
si vsak neodpovedal. Skoda.

Skusim este polozit inu otazku. Co vodca Kotleba,
uz ti dal pochvalu?
džony
Anonymný 14-08-2009 13:07:50
hail!
pre Anonymného...
Džony 14-08-2009 01:18:23
... a ostatných nechápajúcich.
Možno aj práve kvôli takýmto týpkom, ako
ste vy všetci nechápajúci, poukazujúci na omnoho väčších zlodejov, ako
sú cigáni, je tento problém zatiaľ neriešiteľný. Ste evidentne oblbnutí
prorómskou propagandou a demagogickými článkami obhajujúcimi našich
pracovitých a prispôsobivých tmavých občanov.

Anonymný:
"tvrdit, ze
su to najvacsi
zlodeji je zahmlievanie skutocnosti".
Chlapče milený, okrem
TEBA, to nikto netvrdí. Zahmlievaš práve ty, keď cigánov zrovnávaš s
tendristami. To ako keby si zrovnával černochov v USA, alebo vo Francúzsku, s
veľkýmy finačnými machináciami na najvyšších úrovniach v týchto
štátoch. Okrem toho, tieto krajiny (ale aj iné štáty) si samé nasilu
podovážali tmavé etnikum, s ktorým majú neustále sakra veľké problémy.
Naopak, cigáni sa v dávnej minulosti do Európy nanominovali sami, s cieľom
parazitovať na spoločnosti. A darí sa im to až dodnes, bohužiaľ. Zlodejina
rómov je len časť z mozaiky problémov s nimi. Nepochopil si, nechápeš, a
ani nebudeš chápať o čo tu ide, a ešte len v budúcnosti pôjde, ak bude
verejné tolerovanie ich spôsobu života a výčinov na takej úrovni, ako to
tvoje.
džony
Anonymný 13-08-2009 12:15:05
ivuso sa pytal na metriku a podla mna snazil povedat, ze treba posudzovat aj
mieru skody pre spolocnost. s ciganmi su problemy ale tvrdit, ze su to najvacsi
zlodeji je zahmlievanie skutocnosti a neopodstatnene rozduchavanie vasni. jeden
sikovny tender nas pripravi o viac nez vsetci cigani dohromady za 10 rokov,
akurat tych tendristov nevidis na zahradke ako ti kradnu kalerab, co si sam
sadil a tak ta to nasere omnoho menej. cigani su fajny hromozvod, ked uz v tom
posratom state kradne kazdy, kto ma ku niecomu pristup.
pre Ivuso
Džony 12-08-2009 23:59:53
"...najviac skody pachaju Slota, Meciar a Fico."

Bisťu, to je argumet
na úrovni Sme, alebo .týždňa. Korda, alebo Kušnierik by mali z Teba
radosť.
Ivuso, uvedom si, že reč tu nie je o koalícii, alebo o
tkáčovcoch, rezešovcoch, majských, o bielych golieroch, mafiánoch a
podobnej ´spoločnosti´. Toto je na úplne inú debatu, nesnaž sa
´nenápadne´ prehodiť výhybku trápnym argumentom, že najväčší zlodej
je aj tak Fico.
Reč je tu o bežných ľuďoch, radových občanoch
každodenne makajúcich vo svojich zamestnaniach, starajúcich sa o svoje
rodiny, o svoje okolie najlepšie ako vedia, a - o etniku zvanom cigáni, po
novom rómovia.
pre k
Ivuso 12-08-2009 17:23:35
Poznam este jednu mensinu, ktora robi vacsi bordel a bojim sa jej viac ako
ciganov zijucich niekde v chatrciach na vychodnom slovensku. Su to nackovia
potulujuci sa po Bratislave v dresoch klubu vsetkych slovakov v mikinach
BKS.

Su tiez neprisposobivy a mne osobne narobili vacsie skody ako cigani.
pre Dzony
Ivuso 12-08-2009 16:49:26
Aku metriku si zvolil pre konstatovanie "...veľkú kriminalitu rómov (v
percentuálnom porovnaní na hlavu) ..."
Pocet celkovych pripadov alebo
vysku skody?

Lebo ked ja uplatnim svoju metriku vyska skody (napriklad hodnota
rozkradnuteho majetku), tak najviac skody pachaju Slota, Meciar a Fico.
...
k 12-08-2009 15:06:17
Mozno so mnou nebudete suhlasit, ale na celom tomto humbuku okolo Slovenskej
Pospolitosti som si vsimol aj daco pozitivne. Doteraz to bolo az moc
ciernobiele, vela tych, co bolo proti rasisiticko-nackovskym prejavom na druhej
taktne mlcalo o neprispobivom spravani nasej pocernej (zatial) mensiny. Teraz v
priebehu dvoch dni som cital uvodnik od J. Kusnierika v tyzdni plus tento clanok
na Humne a konecne sa v nich pripusta znamy fakt, ze vacsina Ciganov tu robi
bordel. Riesit romsku otazku by mali samozrejme ludia oprosteni od akejkolvek
ideologie blizkej holym hlavam, ale na druhej strane by sa pri prvom naznaku
potrebynch tvrdsich opatreni nemal hned spustit hystericky krik ci uz z Bruselu
alebo od domacich pseudohumanistov.
to dušk.o.
Džony 12-08-2009 12:48:30
"...akykolvek zlocin by mala riesit policia, bez ohladu na to, ci ho spachal
Rom alebo Nerom."

S týmto absolútne súhlasím. Dobodky.
Ale nevidieť
(nechcieť vidieť) veľkú kriminalitu rómov (v percentuálnom porovnaní na
hlavu) ich zaťatú neprispôbivosť a paratizovanie na majorite, nevidieť ich
EVIDENTNÉ vyciciavenie, priživovanie a zneužívanie všetkého toho, čo im
nerómovia ponúkajú, tak to chce totálnu slepotu.


.
"uz som to napisal: keby som mal hodnotit etnikum/mensinu/narod podla
90%
jej prislusnikov, s ktorymi som sa stretol, dopadli by Slovaci asi
velmi
zle."
Pozor, ja netvrdím, že Slováci (´bieli´) sú stelesnením
dobra a spravodlivosti. Ale ak porovnáme tieto dve etniká, ich spôsob
života, pracovitosť, prínos pre spoločnosť, schopnosť žiť a bývať na
slušnej úrovni - ako Človek, tu už ťažko aj niečo porovnávať. A za toto
všetko si môžu LEN oni - rómovia. To, že žijú tak, ako žijú, to nie je
našou zásluhou, ale len a len ICH vlastnou.

A teraz k slovíčku
´podstata´.
Ani v tomto prípade nie je podstatné, kto to nazval rómskym
terorom, ale to či to pravda je, alebo nie. Ten výraz ´teror´ je myslený
skôr metaforicky. Aj keď, nelejme si čistého vína, ďaleko to od pravdy
nemá, bohužiaľ.
Picobello
Marek Straka 12-08-2009 12:11:05
Tak.
dušk.o. 12-08-2009 11:57:13
romskym terorom to nazval Kotleba, nie ja. a po druhe: ano, pre mna je
podstatne, co vlastne Pospolitost chce: v ziadnom pripade nie riesenie
kriminality, ale zviditelnenie vlastnych idiotskych nazorov. navyse odmietam
riesenie kriminality (i ked mozno velkej casti) Romov pausalnym mlatenim kazdeho
z nich.

uz som to napisal: keby som mal hodnotit etnikum/mensinu/narod podla
90% jej prislusnikov, s ktorymi som sa stretol, dopadli by Slovaci asi velmi
zle.

pridavam sa k picobellovi, v suvislosti s romami nie som ziaden romantik,
ale akykolvek zlocin by mala riesit policia, bez ohladu na to, ci ho spachal Rom
alebo Nerom.
Džony 12-08-2009 11:02:47
"...si český krajne pravicový dorast začal pred mesiacmi všímať
bordel, ktorí robia Rómovia na sídliskách..."
Ak by robili LEN ten
bordel a LEN na ´svojich´ sídliskách, žiadny problém s cigánmi by nebol.

.
"Víkendový výlet Slovenskej pospolitosti a plamenné
prejavy ich ex-šéfa Mariána Kotlebu proti rómskemu teroru boli podobne
úprimné."
Nie je podstatné, či to úprimné bolo, alebo nie. Dôležité
je, že sa možno už konečne čosi rozhýbylo a tým sa rozhýbala aj verejná
mienka, pretože ľudia nie su sprostí a vedia, že problém s cigánmi sa
NIKDY v histórii (v ktorejkoľvek krajine a v ktoromkoľvek čase) nepodaril
odstrániť ´rozumnými´ a humánnymi prostredkami. BOHUŽIAĽ, je to tak, len
toto si nikto s ´kompetentných´ nemôže dovoliť verejne povedať, pretože
by bol okamžite vyhlásený za rasistu a fašistu.
Preto väčšina ľudí
vidí ako jedinú možnú alternatívu - radikálne riešenie (pozor, netreba v
tom hneď hľadať fyzickú likvidáciu!) Všetky ostatné alternatívy boli
už zrealizované - bez úspechu. Naopak, cigáni tento láskavý prístup
´bielych´ nielenže využili LEN vo svoj prospech, ale ho maximálnou možnou
mierou aj zneužili, zneužívajú ho, a budú ho zneužívať, pokiaľ im v
tom nezabránime.

Pán autor, aj keď nie so všetkým napísaným
súhlasím, je sympatické, že si, tento stáročia vlečúci sa problém,
nazval pravým menom - rómsky teror.

PS
Nie som rasista, dokonca mám aj
zopár známych, ktorí majú cigánsky pôvod. Sú to slušní ľudia,
poväčšinou muzikanti. Sami sa hanbia za to, ako drvivá väčšina tohto
etnika vyvádza a ako sa správa k majoritnej spoločnosti.
.
PicoBello 12-08-2009 09:31:08
hmm, nie som co sa tyka romov ziadny romantik, ale tieto dvihajuce sa
"reakcne sily" vnima tiez s velkym znepokojenim. to nie je cesta.

i
ked nestusim, co tou cestou je, vazne.
Petrzalski lidri?
Gorthaur 12-08-2009 08:29:27
Aki Petrzalski lidri? Kto je to?
BK 12-08-2009 00:26:59
kto este nenapisal clanok o Romom s poetickym klise o vlkovi a preco ho biju
nech sa prihlasi u sudruha Zincicu

3.26 Copyright (C) 2008 Compojoom.com / Copyright (C) 2007 Alain Georgette / Copyright (C) 2006 Frantisek Hliva. All rights reserved."