Otvorený list Kapustovi PDF Print E-mail
User Rating: / 94
PoorBest 
Written by Dušan Mikušovič   
Thursday, 20 August 2009 21:59

 

 

Vážený pán Kapusta,

dovoľte mi, aby som Vás úvodom tohto listu čo možno najsrdečnejšie pozdravil, poprial všetkého dobrého a zablahoželal k šikovným spolupracovníkom z inzertného oddelenia Vášho, ale dovolím si povedať, že tak trochu aj nášho, časopisu Extra Plus, ktorí vedia i v čase krízy, spôsobenej dzurindovskými reformami, zohnať dostatok platenej reklamy zo všakovakých projektov Európskej únie a iných komunikačných kampaní agentúry Zamedia. Aj oni sú pre mňa zárukou, že si Váš, ale tak trochu aj náš, časopis Extra Plus môžem každý mesiac nájsť v novinovom stánku, čo ma na srdci hreje o to väčšmi, že ako obyvateľ Európskej únie naň tak trochu i pravidelne prispievam.

Ak dovolíte, pokúsim sa netancovať okolo sťa zabudnutý matičiar na ranných uhlíkoch z včerajšej vatry zvrchovanosti, ale prejdem priamo k jadru celej veci; všimnite si ale prosím, že píšem k jadru celej veci, lebo som si ako neskoro letné predsavzatie sľúbil podlinkovo propagovať atómovú energiu, keď už aj pán docent o nej tak pekne na svojom blogu píšu.

Prečítal som si dnes na elektronickej verzii spomenutého populárno-náučného periodika Vašu črtu s názvom Festival politickej piesne, v ktorej s bystrosťou sebe vlastnou odhaľujete roky skrývanú pravdu o festivale Bažant Pohoda a jeho zosnovateľovi, istom Michalovi Kaščákovi. Z niektorých detailov Vášho textu som však pochopil, že ste na spomínanom, pravidelne v júli konanom sabate neboli. Nuž vedzte, že ja som bol, a preto by som rád korigoval niektoré Vaše postrehy a podnietil tak diskusiu k ďalšiemu, ako všetci veríme, ešte výraznejšie pronárodnému vyzneniu.     

Poďme teda pekne po poriadku, tak, ako ste svoje myšlienky zoradili do podoby – ako inak – kompaktného textu.

 

 

1. V úvode hovoríte, citujem, že „pád koncertného megastanu na trenčianskom festivale Bažant Pohoda (...) je veľkým nešťastím, ktoré sa nemuselo stať.“ a že „je zrejmé, že hlavný organizátor festivalu Michal Kaščák napriek varovaniam meteorológov neurobil všetko pre bezpečnosť 30-tisíc ľudí, ktorí sa prišli zabaviť na jeho festival.“

Dovoľte mi, aby som ako účastník podujatia Vašu domnienku potvrdil. Ja, a ako som si zistil, ani moji priatelia, sme počas priebehu celého festivalu nevideli menovaného Michala Kaščáka pokúsiť sa čo i len raz zvrátiť nepriaznivé poveternostné podmienky, či, ako ešte totkaj vraveli aj pán docent, poručiti větru, dešti. Podľa mojich zistení Michal Kaščák neinicioval žiadne relevantné opatrenie, ktoré by presvedčilo niektoré z božstiev starých Slovákov, aby v sobotu nefúkalo. Je pritom zrejmé, že ak existujú triky na privolanie dažďa (počul som, že v Poľsku sa stačí vrúcne modliť, v Indii však musia nahé devy polia orať), musí existovať i niečo, čoby dážď odvolalo. Menovaný Michal Kaščák však v predmetnej veci nevykonal nič.  

2. V ďalšej časti textu sa však už dopúšťate malých nepresností. Predovšetkým tvrdíte, že neukončením produkcie v dvoch stanoch sledoval Kaščák zachovanie svojich ziskov, keďže „štedro sponzorovaná Bažant Pohoda je pre Kaščáka a jeho partnerov dlhoročnou zlatou baňou“.


Vážený pán Kapusta, súhlasím, ale načim je dodať, že táto Bažant Pohoda je v skutočnosti len zásterkou pre ozajstný biznis Michala Kaščáka, ktorý je z hľadiska celistvosti našej malej veľkej krajiny ešte nebezpečnejším, než niekoľkodňová opilecká seansa pravicových deklasovaných živlov, necenzurovaná realita tohto tzv. festivalu. Ozajstným zamestnaním Michala Kaščáka je totiž podľa mojich informácií záškodnícka činnosť realizovaná pravdepodobne, ako inak, v žolde Georgea Sorosa, namierená proti našej mladej republike. I keď zatiaľ nemám podrobnejšie informácie, môžem Vám dôverne povedať, že disponujem video nahrávkou starou asi dvadsať rokov, v ktorej sa Michal Kaščák (osobne!) priznáva k tomu, že jeho jediným cieľom je, citujem, „byť udavač“. V zázname ďalej čudným hlasom hovorí, že „udávanie je môj koníček, udám všetko, udám všetko, to bude môj chlebíček“. Ak by ste mali záujem, môžem Vám kópiu záznamu poskytnúť, najmä ak by Vás v budúcnosti opäť angažovali v Slovenskej televízii, v čo tajne dúfam ja, i väčšina mojich známych.



3. V druhej polovici svojho textu ďalej nemilosrdne pomenúvate pomery v zákulisí festivalu Bažant Pohoda a maniere Michala Kaščáka, ktorý „bohorovne kádroval a tvrdo napádal tých interpretov slovenskej populárnej hudby, čo účinkovali na koncertoch organizovaných Smerom, SNS, HZDS, ale napríklad aj Maticou slovenskou“.

Máte samozrejme pravdu, ale nezabúdajme, že kým týchto interpretov, ktorí podľa Kaščáka podporili akúsi „neslobodu“ (pche!), aspoň menoval, ešte väčšiu ranu zanechal v srdci tých, ktorých ani len nemenoval. S jediným cieľom: svojim neobjektívnym ignorovaním podlo uraziť výkvet slovenskej populárnej muziky, ktorá sa nehanbí za svoj vrelý vzťah k národu. Ako k tomu prídu Peter Stašák a Vladimír Čečot, nezvyklé, no populárne duo zaručene slovenských interpretov, ktorí túto jar rozkokošili všetky babky socdemokratky svojim návykovým hitom Domovina? Ako k tomu príde taká Marcela Leiferová? Ako k tomu, preboha, príde Elán?!



4. A na záver: Po tejto smršti trefných pripomienok, s rozhľadom nekonformného novinára v živote neslúžiaceho žiadnej politickej strane, pridávate pointu v podobe označenia festivalu Bažant Pohoda za Festival politickej piesne; ba čo viac: prinášate čitateľom dôkaz v podobe fotografie koncertu nehanebníkov zo skupiny Para, kde sa „na videoploche za kapelou striedali znevažujúce obrázky premiéra Fica, ministra Kaliňáka, Jána Slotu a ďalších "zlých" politikov“.

Pán Kapusta, ja som tam bol! Oni si robili žarty i z prezidenta hlavy štátu! A stovky, pravdepodobne sfetovaných mladých ľudí, im dokonca tlieskali! Je vôbec možné sa v tejto krajine stretnúť s toľkým prisluhovačstvom? Je vôbec možné vysledovať niekde názorové pätolízačstvo takéhoto rozsahu? Povedzte, je vôbec možné, aby niekto bez znalosti veci dokázal viesť takéto bohorovné reči?!

Ja myslím, že nie.



Ostávajte v zdraví, pán Kapusta. Končím tieto riadky – a pre istotu, aby bolo skutočne správne pochopené ich posolstvo – dokladám dôvetok, aby ste si pre budúcnosť strčili svoje mudrlantské úvahy do riti. Pokiaľ možno do tej, v ktorej i so svojimi fašírkovými kumplami tvoríte v danom volebnom období.

Váš
Dušan

pošli na vybrali.sme.sk
Share on Facebook

 

Súvisiace články

Komentárov
Pridať Nový
Pridať komentár
Meno:
Email:
 
Názov:
Please input the anti-spam code that you can read in the image.
 
btw...
jokinen 19-09-2009 15:53:55
to sa este na slovensku nenasiel normalny kompovo zdatny clovek, ktory by
extraplus premiersr, ktozakohokope a podobne totalitne sracky fajnovo hackol???
som prekvapený
tatko 06-09-2009 13:35:21
že sa ešte dejú takéto veci - ja že už je to všetko dávno fuč ...
gratulujem k článku !
Pocuvajte, toto je ten superchruno ritovy?
ada 31-08-2009 15:55:35
ten, co ho stvoril velky muz s malym mozgom a Lennonera? No fuj, som myslela ze
skapal a hej cujho on sa reinkarnoval do cloveka s nazorom. No davno mi neprislo
z dejavu tak zle...Dusan prvy tvoj clanok, co som citala a hned goood. Dobre, ze
si na toho chruna jedneho hnusneho poukazal.Dik.
klobuk dolu
wodka 26-08-2009 18:25:43
fantasticky clanok :-) gratulujem autorovi k stylu i zaverom
anonym inkognito
nezavisly 26-08-2009 10:07:29
Iba Ty jediný si sa chytil?? :-))
pre nezavisleho
anonym inkognito 26-08-2009 09:50:45
tha, prosim ta a ako sa ta ukazkova diskusia, ktoru si nalinkoval, lisi od tych,
co bezne byvaju na pohode? nijak. to by si vsak vedel, keby si aspon na jednej
bol.

ale predpokladam, ze keby takato diskusia prebehla na pohode,
zaregistroval by si iba, ze pozvani boli palko a sebej. modri praviciari,
hribovi kamarati a uz z principu by to muselo byt jednostranne .-)
nezávislý 26-08-2009 00:47:54
V linku treba vymazať medzeru.
drúk
nezávislý 26-08-2009 00:41:28
Ale no ták...že vraj "súkromná akcia". :-) Ozaj súkromná by bola s
vylúčením verejnosti a len pre pozvaných hostí.
Toto bola verejná akcia
´súkromného podnikateľa´, ktorá mala pritiahnuť čo najväčšie
množstvo ľudí, a ktorým bola doslova natĺkaná len tá ich jednofarebná
pravda. Vo veľmi podobnom jednofarebnom štýle robil svoje
"súkromné" akcie Mečiar v športovej hale, ale s tým, že sa tam
evidentne ide LEN na Mečiara a jeho prisluhovačov. Preto sa tam zliezali LEN
babky demokratky a tažkí mečiarovci.
Kaščák robí politickú
propagandu omnoho rafinovanejšie. Pod pláštikom hudobného festivalu priláka
najrozmanitejšie vrstvy poslucháčov, a keď už ich tam má, tak im pekne
krásne nasevíruje aj tú jedinú pravdu najpravdivejšiu, podobne ako Mečiar
svoju.
Pozri, ja Kapustu tiež nemusím, ale dal som mu zapravdu, pretože
pravdu v tomto prípade má. To, že to povedal práve Kapusta na veci nič
nemení.

A netvrdil som, že tam z oponentov musí byť niekto, z koho by sa
Kaščák pogrcal. To, aby bola diskusia vyvážená a zaujímavá (a nie
jednofarebná), sa dá robiť aj inou formou. Napríklad
takto:
http://www.tyzden.sk/rozhovory-ty zdna/lampa-v-baliku-2.html
nezávislý
drúk 25-08-2009 15:23:27
a ty už si len čo?

Kaščák si na svoju súkromnú akciu pozval osoby sebe
životnými postojmi, charaktermi a činmi blízke. Nebolo to ani za tvoje ani
moje dane, bolo to zo vstupného. To akože mal v rámci objektivity mal pozvať
aj niekoho, z ktorého by sa asi namieste pogrcal?

Či aj Matica slovenská
(mimochodom financovaná aj z mojich či Kaščákových daní) si pozýva na
stavanie dvojkrížov Fedora Gála či Václava Havla?

Na metafory si možno
dobrý ale to je asi všetko.
drúk
nezávislý 25-08-2009 13:27:22
...a ja som zas netušil, že si tak skvelý demagóg.
Metafora, to je zrejme
na teba príliš - to je druhá možnosť. :-)
nezávislý
drúk 25-08-2009 12:08:46
aha, takže Kaščák už v 80ych rokoch, keď zložil túto pieseň, vedel že
modrá bude dobrá ... to som nevedel, že je taký skvelý vizionár
tebe
tuším tiež už nič nepomôže...
druk
nezávislý 25-08-2009 00:51:22
Polopate si to mal už v tej citácii.
Zdá sa, že tebe by žiadne
vysvetľovanie nepomohlo. :-)
Re: Otvorený list Kapustovi
Jimi 24-08-2009 23:57:19
Kapusta, Háber, Herrgott. Hovno vedeli, robiť sa im nechcelo. Tak sa vopchali
Vladovi do zadku. Ten z nich urobí za noc novinárov a už sa vezú. Že pri
tom vyzerajú ako hovná visiace z toho zadku, to im nevadí.
vdaka za info na sudruha Kaleraba
bm2 24-08-2009 16:37:40
nejak mi po 98, ked ho odvsivili z STV zmizol z oci a on ho kotuha vydava ten
extra ony, ktory by sa bez rozpakov mohol pysit privlastkom = PRVY TOALETAK VO
FARBE.
On sudruh Kalerab zavesil svoje curiculum aj na wiki aby vsetci videli,
co je to genius glutea maxima.
http://sk.wikipedia.org/wiki/Pav el_Kapusta
Kocur 24-08-2009 15:37:41
Kurva, to je _ten_ Kapusta (STV, Meciar)?? Ze ho hanba nefackuje, nie aby bol
rad, ze nan ludia zabudli, on sa este vytrca takymito picovinami! Idem grcat.

.
Ach jaj,
Marvinn 24-08-2009 15:05:48
internetové diskusie sú skvelá vec.
Len keby tých diskutérov nebolo...
PicoBello 24-08-2009 14:34:30
vyjadrujem podporu xorxeemu a marekovi, nech vas aj roztrhne.
R.S.
Marek Straka 24-08-2009 12:39:48
my si s xorxeem podebatime radi. Mame v hlave vsetci nasrane rovnako?
re: xorxee (nasrana hlava a ovca)
R.S 24-08-2009 11:57:21
Len kto potom bude debatovat s tebou..
ad suba
xorxee 24-08-2009 10:51:30
nemyslim, ze na toho cloveka treba nejak reagovat, cista strata casu. to je
rovnaky druh magora ako vesmirni lide a podobne exemplare, tam nepomozu
argumenty, tam nepomoze vobec nic. pokrutit hlavou a it dalej debatovat s
niekym, kto nema v hlave uplne nasrane.
re: nezávislý
drúk 24-08-2009 10:31:44
prosím Ťa vysvetli mi polopate mechanizmus ako sa "tam (rozumiem na
Pohode) povoľovalo písať LEN modrým perom". Veľmi by mi to pomohlo.
nezávislý 23-08-2009 20:27:03
Mám politiky plné zuby práve preto, že je to tam samý hajzel. Jeden
väčší, ako druhý a je jedno z ktorej strany.
V jednom ale s Kapustom
súhlasím:
"Politická propaganda sa neobjavovala iba na hudobných
pódiách - pevnou súčasťou festivalu boli vystúpenia politikov, verejné
politické diskusie a prednášky. Samozrejme, vstup mali povolený iba
vyvolení: Václav Havel, Fedor Gál, Iveta Radičová, Vladimír Palko, Daniel
Lipšic či Štefan Hríb."

Ja len dodám, že všetko šlo podľa
scenára, ktorý si kedysi dávno napísal sám Kaščák: "píšte všetci
modrým perom".
Hmm, a neraz som text tejto piesne počul priamo z
komunistického rozhlasu v dobe totality.
To, že Pohoda je súkromná akcia a
je len na organizátoroch koho pozvú a koho nie, vôbec nie je v tomto prípade
podstatné. Podstatné je že sa tam povoľovalo písať LEN modrým perom.
Čo
by sa stalo, ak by sa tam objavil aj nejaký oponujúci diskutér?
Už len
kvôli vyváženiu a možnosti dať priestor aj druhej strane. Takto to naozaj
dokonale pripomínalo spôsoby komunistov, keď písať mohli len vyvolení, aj
to len - červeným perom, bez toho, aby im ktokoľvek mohol oponovať, alebo
nebodaj vytkúť prípadné zavádzanie a nepresnosti.
supa
TL 21-08-2009 21:06:23
Marek: toho som sa obaval :)

dusk.o.: fake to nieje, on je realny a on to aj
mysli naozaj tak ako pise. Aj by som sem hodil link na web zdruzenia, kde sa
zgrupuju on a jemu podobni ale nechcem vam to tu zasierat takymto bordelom.
Dost, ze on vypisuje tieto clanky o Pohode a potom ich kopiruje na rozne
slovenske fora.

Tajne som dufal, ze budete schopni ho tiez nejako inteligentne
poslat do prdele, lebo ja to uz vzdavam - myslim tym to, ze vzdavam uz byt nanho
slusny :)
dušk.o.
TL 21-08-2009 20:52:10
ja myslim, ze batrflaj o tomto suldovi uz pisal. osobny nazor: tak 50:50 ze ten
blog je fake. sak totok neni mozne.
TL
Marek Straka 21-08-2009 20:47:22
precital som si perex toho clanku, co napisal o Pohode ako prvy, a tam som aj
skoncil. Na toto ja nemam zaludok. Mozno Batrflaj.
Dalsi exot
TL 21-08-2009 20:32:09
Chalani z humna, vdaka za tento clanok, skvele pobavil :)

Mam na Vas prosbu,
mohli by ste si precitat clanky tohoto exota o festivale
Pohoda?

http://supa.blog.sme.sk/

Teda ak to vobec dokazate, lebo ja som sa
musel riadne snazit, aby som to vobec docital. On tie svoje clanky kopiruje
takmer vsade po slovenskom internete a lezie tym uz riadne na nervy. Myslim, ze
budu skvelym nametom pre Vas dalsi clanok.
Zodpovednost nie je vina
Patyolat 21-08-2009 19:06:26
Kascak je zodpovedny za vsetko. Zisky, straty, prusery. To neznamena, ze je na
100% vinny z padu stanu a naslednych obeti. Podiel jeho viny od 0% az po 100%
rozhodne sud. Na to mame legalny system. Inak by si poskodeni museli sami
vymahat nahradu.
eehm
Feri Macfričkins 21-08-2009 18:38:36
Dušan!
Kapusta predvadza hlboke dno
gee 21-08-2009 16:50:48
Tak som si toho Kapustu precital, extraplus naplnil svoj slogan a nieze otvoril,
doslova mi vyrval oci. Aj som im napisal, ci nezvazuju rebranding na
"Extrakt Plus".
to R.S.
dušk.o. 21-08-2009 14:05:59
R.S. (roman z propu?)

citil som sa dotknuty, priznavam: smelost, s akou pan
Kapusta obvinil Michala Kascaka zo zodpovednosti za pad stanu, aj ked o tom nic
nevie, je zarazujuca. narozdiel od neho som bol na mieste, ja som videl
pocinanie organizatorov.
Ovca
R. S. 21-08-2009 13:39:34
Dusanko (alias ovca) sa citil po precitani clanku velmi dotknuty. A mozno aj
nieco pochopil, co sa mu nie az tak pacilo. A ako riesenie tohoto jeho
vnutorneho konfliktu napisal ironicky clanok.

PS: Nenechaj za seba mysliet SME.
No tak panstvo
Bivoj 21-08-2009 12:28:44
Ved to zas nebolo tak hrozne... Je dobre tu mat extraplus aj s Kapustom v roku
2009, ked uz pre nic ine tak na ich stranke je FASIRKA medzi videami a aj
FASIRKA PLUS. A to su fakt pecky.
Navrh
DF 21-08-2009 12:17:26
Toto treba ludom rozdavat na ulici!

Chce to samizdat. Z jednej strany Kapusta,
z druhej Mikusovic. Jedna A4, nic viac.
Sex Pistols 21-08-2009 11:43:26
http://www.youtube.com/watch?v=6UIbfqN_x rs

Udavac, siroko daleko, najlepsia
pesnicka od BLAS..
liliana 21-08-2009 11:41:18
:))) pobavilo.
relevantna odpoved.
ikosi 21-08-2009 11:26:22
asi vedia v platku extra plus, preco nemaju diskusiu pod clankami...
kapusta?
ikosi 21-08-2009 11:22:21
kapusta? neni to náhodou taký ten červík nevýrazný, čo kedysi za mečiara
hlásil v stv správy? i s kubišom, či jak mu meno hraje? mno, závidím mu
ten žalúdok a oddanosť každému fajnému režimu, čo tu panuje. a ten
článok? boha, jak v pravde v 1984.
ufff
xorxee 21-08-2009 11:00:21
devatdesiate roky su spat. sakra.
Kascakovo asivarovanie...
publikum 21-08-2009 11:00:14
asi pre objektivitu by bolo dobre dat asi video ako Kascak asivaruje... Keby asi
posluchli posluchaci, asi by sa nikomu nic nestalo... Kascak je asi v tom
nevinne... Asi tu dam teda to video teda:

http://www.metoo.sk/myvideo/pla
y/713c951ab540a00a624466c8c5bf95a3
v extra plus najdes vsetko...
harabin je kurva 21-08-2009 11:00:13
@goya - "Už som len čakal, kedy napíše, že zrútenie stanu bola
vlastne len pomsta prírody (božia spravodlivosť)..."

tak to si este
necital rozhovor so Stefanom Heroinom, kde tvrdi, ze Kascakovi spadol stan
preto, lebo podpisal peticiu proti Heroinovi.

http://blog.etrend.sk/pavol-
kubik/2009/08/18/rozhovor-so-stefanom-ha rabinom/

... velebnosti, du blejt
Genialne! Takto na rano....co moze byt lepsie ako
Tanisska 21-08-2009 10:52:36
:-))))
!
PicoBello 21-08-2009 10:52:25
fantasicky text, dusan, dakujem.
slizký vyciciavač Kapusta
goya 21-08-2009 10:22:34
Je toto vôbec možné? Nechutný slizák, ktorý žije kompletne celý život z
našich (a teraz už aj európskych) daní, si ešte dokáže prihrievať
polievočku na takejto tragédii... Už som len čakal, kedy napíše, že
zrútenie stanu bola vlastne len pomsta prírody (božia spravodlivosť),
pretože práve v tom stane si Para dovolila tak neúctivo vyjadriť svoj
názor... Je vôbec možné, aby bol niekto takto strašne posratý z takých
ničomníkov ako Fico či Slota? Podľa mňa sa Kapusta pri pohľade na nich
azda aj chveje, ak mu rovno necvrkne... A že novinár :o)) Hanbi sa,
kapustná hlava! Nasrať ti na ňu!
2a2o 21-08-2009 09:14:02
Jogeo Rage & nElam k tomu pride ako deti k onanii
Mikullas 21-08-2009 02:49:54
Dufal som, ze v najblizsom case neprecitam nieco horsie ako bol spominany
Kapustov clanok, ktory sa mi zial dostal do ruky, ale vidim ze som sa skaredo
mylil, tento dopis sa mu svojou trapnostou vyrovnal. Ake krasne mame to
bipolarne Slovensko, aspon sa mozem zabavat na tych vzajomnych utokoch... aj ked
mne to uz vlastne ani nepride vtipne, skor do plaču.
Marek Straka 21-08-2009 00:34:52
Ako k tomu pride Elan?

No ja dufam, ze hlavne NEPRIDE.

3.26 Copyright (C) 2008 Compojoom.com / Copyright (C) 2007 Alain Georgette / Copyright (C) 2006 Frantisek Hliva. All rights reserved."