O kráse futbalu, vy necitliví diletanti PDF Print E-mail
User Rating: / 24
PoorBest 
Written by Samo Marec   
Monday, 05 July 2010 21:00

 

“Podstatu krásy futbalu pochopíte v momente, keď uvidíte, ako hráč prihrá do voľného priestoru, kde je zrazu druhý hráč, ktorý tam ešte pred dvoma sekundami nebol, ktorý šprintuje a bez toho, aby sa pozrel, alebo aspoň kúsok spomalil, prihrá dozadu tretiemu hráčovi, ktorého určite nemohol vidieť a ten tiež šprintuje a bez toho aby spomalil, prihrá rýchlosťou povedzme 90 kilometrov za hodinu loptu rovno na hlavu štvrtého hráča, ktorý prebehol celé ihrisko, aby sa dostal tam, kde práve je a tiež v plnej rýchlosti vyskočí a hlavičkuje loptu neuveriteľne presne a prudko do odkrytého rohu brány, práve tam, kde ju brankár úplne podvedome predpokladal, a s vypätím všetkých síl chytil. A celá táto ukážka dokonalosti, sily a techniky a vytrvalosti a koncentrácie a rýchlosti sa na výsledku zápasu nikdy neprejaví a na druhý deň bude všetkými zabudnutá. V tom tkvie tá krehkosť a esencia futbalu.”



Takto nezabudnuteľne a výstižne to vystihol niekto natoľko nezabudnuteľný, že som jeho meno nikdy nevedel, určite však pracujúci v National Geographic, lebo odtiaľ Peťa ten článok mala. Ten niekto sa podujal na dopredu prehratú bitku, chcel Američanom vysvetliť, prečo je soccer naúžasnejšou hrou na svete, samozrejme, že sa mu to nepodarilo, hovoríme predsa o Američanoch, ale aspoň za mňa povedal niečo, čo už roky povedať chcem, len som nikdy nevedel ako. Pri tých najdôležitejších veciach mi vždy chýbali slová.


Kedysi som mal kamošku a dnes som si na ňu spomenul. Žije v Londýne a roky sme sa nevideli, zato keď sme sa videli naposledy, mala roky anorexiu. Sedel som u nej doma, mal som jej niečo povedať, ale aj vtedy mi slová chýbali. Predtým sa smiala stále a potom sa už nesmiala nikdy, nie preto, že som jej nič nepovedal, skôr jej tak celkovo chýbal dôvod na úsmev. Zmizli sme si navzájom zo života. Kedysi sme boli fakt kamoši, dnes už nie sme nič, dokonca ani na Facebooku a to už niečo znamená. Viem, že žije a ak sa vám to zdá málo, len pripomínam, že v jej prípade je to víťazstvo. Koniec emocií, návrat k esencii.


Nepozerajte veľké šlágre, väčšinou za nič nestoja a aj tak ich vyhrávajú Nemci. Pozerajte Uruguay s Ghanou alebo Paraguay so Španielskom, tam sa tá esencia skrýva. Sú tam nervy, nadľudské výkony s hlboko ľudskými chybami, drámy až do trpkého konca a ak ani potom futbal milovať nebudete, viac vám už ponúknuť nedokážem.


Viac sa ani ponúknuť nedá, čo by ste asi tak chceli? Predstavte si poslednú minútu posledného predĺženia, na vašu bránu smeruje lopta a vy ste zhodou okolností na bránkovej čiare. Nie ste síce brankár, ale rukou to aj tak vyrazíte, dostanete červenú a kope sa penalta, lenže to nie je nič, práve ste vykonali vyššie dobro v mene republiky. O pár sekúnd neskôr ste ghanský útočník a idete tú penaltu kopnúť, už to chcete mať za sebou, lebo hneď ako ju dáte, rozhodca zapíska koniec, vy budete hrdina a vaša krajina postúpi. Vy to viete, tak sa rozbiehate, nech teda už teda tým hrdinom konečne ste, lenže hop, dorici, triafate brvno, gól to nie je a sudca aj tak koniec píska. Nakoniec na jedenástky prehráte a už vôbec žiadnym hrdinom nie ste, ostane vám len neveriaci pohľad niekam, kde aj tak nič vidieť nebudete, lebo polovica futbalových skautov si vás práve škrtla z notesov pre nespoľahlivosť v kľúčových momentoch.


Alebo môžete byť paraguajský útočník a tiež práve kopete jedenástku. Tiež ju nedávate a aby to bolo ešte horšie, hneď z ďalšieho útoku sa kope aj na druhej strane, toto je penaltový rozstrel v riadnom hracom čase. Ten zmrd navyše aj dáva gól a z vás je úplný antihrdina, lebo ste to celej krajine pokašľali, pokazili ste historický postup. Našťastie rozhodca nie je až taký zmrd ako sa zdalo a penaltu necháva opakovať, ten zmrd, ktorý je zmrd, lebo kope na vašu bránu, nedáva gól a teda možno ani až taký zmrd nebude. Aj vy ste o trochu menším antihrdinom a to všetko v priebehu jednej minúty, stále je našťastie nula-nula.


Ešte ani nie je finále a emócií už aj tak bolo viac ako v troch sériách priemernej telenovely, to všetko navyše úplne zbytočne, lebo aj tak to nakoniec vyhrajú chladní a strojoví Nemci, ktorí už v posledných rokoch vlastne vôbec chladní a strojoví nie sú. A ak vám ani toto nestačí, ste necitliví diletanti, ktorí s radosťou čumia na vyfabrikované shows ale skutočné emócie ich nezaujímajú. Alebo vám je futbal úplne ukradnutý, čo je plne legitímny postoj, ale vôbec sa mi nepáči.


 


pošli na vybrali.sme.sk
Share on Facebook

 

Súvisiace články

 

Komentárov
Pridať Nový
Pridať komentár
Meno:
Email:
 
Názov:
Please input the anti-spam code that you can read in the image.
 
Samovi - autorovi
Nezalezi 03-08-2010 11:27:38
Jeden jediný článok na humne, ktorý stojí za to. A to nie som ani
športový fanúšik.
bel 09-07-2010 11:51:54
Zavist? To je argument hodny hnupa zo Sme, ktory pri akomkolvek spomenuti penazi
inych, splieta cosi o zavisti. Zavist neraz zacnu spominat prave ti, ktori v
kutiku duse, alebo podvedome skutocne zavidia.
Co uz len tym celebritam, a
nielen sportovym, zavidiet...ich zivotny "styl", stratu sukromia,
spackane vztahy, dennodenne preprieranie a hrabanie sa v ich sukromi, neustaly
stres, tlak medii a verejnosti...prasky, psychoterapeuti...
Dakujem,
neprosim.
Ved su to vlastne chudaci, ktorych treba skor lutovat. Z vysoka serem
na ich penaze - za taku dan. Ked pozriem na tu ich, tak s tou svojou som az
velmi spokojny.
Zijem si svojim relativne slobodnym pohodlnym zivotom s beznymi
starostami. Tie ´ich´ mi za tie penaze nestoja.
2 huracán
Topier 09-07-2010 10:53:28
Takže tí drsní, nagélovaní a mužným potom voňajúci futbaloví mládenci
v pančuškách sú ešte k tomu všetkému aj plačky. Zaujímavé, povedal by
Mr. Spock.
look here 08-07-2010 23:33:22
player earns £50,000 per week, or around £2.5m a year, and at the moment his
take-home pay is a shade under £30,000 per week,' he said. 'When the 50p tax
rate comes in, he will be around £4,000 per week worse off playing in England
than in Spain, where there are no planned tax rises.

R
to buddha
huracán 08-07-2010 21:21:53
buddha, diego je nielen pan hrac, ale aj clovek s genialnym myslenim. jeho
bozia ruka mala predovsetkym politicke motivacie a dosledky, to nebola ziadna
nahoda. pozri sa, zacinal v argentinos juniors, odtial prestupil do bocy juniors
za dost nizsie prachy, ake mu nukalo river plate. jednoducho,diego vedel odkial
pochadza a kto su jeho ludia, kde ma domov, on sa veru nezapredal. ak raz budes
stat na stadione La Bombonera a vidiet tu nadheru, tych uzasnych ludi a Diega,
stadionom bude zniet zname dale, dale bo a slzy ti budu tiect potokom, mozno
pochopis a nebudes to vidiet iba z pohladu
vlavo-vpravo-stredo-modro-cerveno-zeleno -europana
Futbalisti su vzorom
Domased 08-07-2010 18:50:05
a zivou reklamou pre sudrznost v ramci narodneho statu. Takisto sudrznosti v
ramci obce, regionu, klubu, mestskej stvrte ci inej skupiny ludi. Za reklamu sa
plati dobre.
Na druhej strane spickovi sportovci su v sucasnosti aj vysoko
platene prostitutky, spolu s hercami, umelcami, politikmi a podobnymi
povolaniami, kde sa ich zrucnost prevadza pod pohladom verejnosti. To je sucasny
stav trvajuci menej ako storocie. V minulosti to bolo inak a v buducnosti to
moze byt inak tiez. Nie vsak v dohladnej dobe.
onlyme
Gorthaur 08-07-2010 18:30:51
som si spomenul na skec z Pythonovcov ako filozofi hrali futbal ;)
kolka zavist pri platoch futbalistov
Ivuso 08-07-2010 17:11:11
Vazeni anarchisti, preco tolka zavist?

Ako povedal Rado, jednoducho je to
tak.
Na doplnenie by som dodal, ze kym to nejde z vrecka danovych poplatnikov,
nech si kluby preplacaju svoje spotove hviezdicky kolko chcu. Su to povacsine
sukromne firmy a mozu davat na platy svojim zamestnancom kolko chcu.
onlyme
XY 08-07-2010 16:46:48
/kultura takcitak malokedy dosahuje ine duchovne rozmery a je tu na vyvolavanie
tych "prizemnejsich" duchovnych rozmerov,
vlastne emocii, co v podstate
dokaze aj sport/

Hlboko sa mýliš.
Nie sú emócie ako emócie.
Ale pravdu
máš v tom, že tie _jednoduché_ emócie sú vlastne _prízemnejšie_
duchovné rozmery. Môže byť. :-)
XY 08-07-2010 16:38:39
figuurka:
problem je, ze takto sa to samo nastavilo...


Toto je, mierne
povedané, veľmi diskutabilné. ´Niekto´ tomu sakramentsky pomohol, aby to
naoko vyzeralo, že sa to nastavilo ´samo´. A ich následovníci s radosťou
to nastavenie vylepšujú. S dôrazom na to, že ešte sprízvukujú, že zrovna
takáto je vôľa ľudu. Presne takto funguje celý športový biznis,
šoubiznis atd..., odrbať ľudí tak, že uveria tomu, že sa to tak ´samo´
nastavilo.

Šport, hry a zábava sú tu od kedy je človek človekom. Vždy
priťahovali záujem verejnosti, ale oceňované boli primerane k svojej
"produkcii", čiže k svojej užitočnosti. Z časového horizontu ešte
"včera" boli špičkoví športovci chudobní ako kostolné myši, či
už majstri sveta, alebo niekoľkonásobní olympijskí víťazi. Dnes sú
"z ničoho nič" ich následovníci - superboháči. Nejak priliš
rýchlo sa to samonastavilo... :-))
len taky pohlad z dialky
onlyme 08-07-2010 16:09:51
ked sa uz spominali volitelne aktivity urgentne nepotrebne pre zivot cloveka,
tak je sranda ze sport ma s umenim spolocne ovela viac ako s cimkolvek inym :-)

... a nemyslim tym hod Monou Lisou, alebo klukovanie pri citani Tolstoja
:-)

takcitak napr. olympijske hry mali kedysi aj cisto "kulturne"
discipliny :-) a v podstate literarne, divadelne, a pod ceny a ocenenia sa
kludne daju porovnavat podla dolezitosti s MS alebo regionalnou ligou :-)

a
keby sme napriklad vyhrali MS, tak garantujem ze vecsina ludi ktori maju radi
sport zazije take "ine duchovne rozmery" ze to ziaden klenot z povinneho
citania nikdy nedosiahol :-)

kultura takcitak malokedy dosahuje ine duchovne
rozmery a je tu na vyvolavanie tych "prizemnejsich" duchovnych rozmerov,
vlastne emocii, co v podstate dokaze aj sport
to huracán
buddha 08-07-2010 12:56:56
Maradona? to je ten malý tučný trtko, ktorý sa počas aktívnej kariéry
preslávil tým že dal gól rukou, potom klamal a klamal a klamal, ďalej
fetoval a kamarádil s mafiánmi? Ožratý a sfetovaný strieľal po
novinároch. Vyznavač Che Guevaru a Fidelov kamarát , ktorý ale neplatil
dane. A tak ďalej.
A toto všetko jeden podarený gól po slalome cez obranu
Anglánov nepreváži.
huracán
zanardi 08-07-2010 09:39:58
A na Forlána sa ešte aj dobre pozerá.
rado
figuurka 07-07-2010 20:56:15
tak sa teda ani necudujem :-)
Figuuurkovi
rado ondrejicek 07-07-2010 20:30:45
Ale napadlo. Trebárs v anglicku platia futbalisti nejaké špeciálne vyššie
dane. Stazovali sa že im berú až skoro polovicu. Naopak, v Španielsku to je
znížené, aby im odchovanci neodchadzali za lepsou ligou do Anglicka:-)
takto to skonci
huracán 07-07-2010 19:35:36
1. spanielsko
2. holandsko
3. urugauy
4. nemecko

a diego forlan a maradona
su bohovia
xy, rado
figuurka 07-07-2010 19:18:03
problem je, ze takto sa to samo nastavilo, "z vuole vsetkeho ludu zeme"
:), nikto konkretny to nevymyslal po veceroch, takze je to aj hodne stabilne.
spravne-nespravne, skoda nad tym meditovat, len sa cudujem, ze este nikoho
nenapadlo tieto odvetvia specialne (progresivne?:-) zdanit. myslim vrcholove
masove sporty-biznisy, celebrity biznis a take podobnee. hlad po takychto
chobotinach je taky velky, ze by to v pohode tie systemy zvladli. proste nieco
ako dan/regulovana cena/ z legalnych drog. tam je tiez posun, katarzia a aj o
prijem do statnej kasy je postarane .-)
2 ...
rooter 07-07-2010 18:06:35
eh, dubstep.
kolotoce :\
xy
rado ondřejíček 07-07-2010 18:00:17
myslím, že svet je plný ľudí, ktorí by ti boli ochotní potvrdiť, že
futbal ich niekam posúva a prináša im rovnakú katarziu ako iným prináša
vysoké umenie.
--- 07-07-2010 17:31:09
podnet k zmene k "spravnemu" nastaveniu
;-)

http://www.beatportal.com/remix/det ail/none-of-dem-emah-remix/
Radovi
XY 07-07-2010 17:12:10
Ja rooterovi rozumiem.
Rado, Ty tvrdíš, že očividne je to nastavené inak -
a máš pravdu. S dovetkom, že nastavené - proti zdravému rozumu.
Veď tu
nejde o to, že ´špičkovým futbalistom môže byť len promile ľudí´, ale
aký reálny osoh a úžitok ľuďom tí "špičkoví" futbalisti
prinášajú...
Ak dávaš futbal na roveň s knihami, hudbou a filmami, tak si
vedle, jak tá jedle. Umenie (pzor, nemýliť so šoubiznisom) prináša, na
rozdiel od futbalu, iné duchovné rozmery, duchovnú hodnotu, ktoré futbal
_nikdy_ nemôže suplovať. Dokonca ani nijakým spôsobom neposúva človeka
ďalej. Áno, tak je to ´nastevené´, ale to neznamená, že je to správne
nastavené.
Viac futbalu, prosím
Element 07-07-2010 15:22:59
Nech sa Topier naučí, ako neklikať na články, ktoré ho nezaujímajú :)
rado
figuurka 07-07-2010 13:02:11
no, mas dam drobnu chybku. pokial mi je zname bezny lekar nema vyssi prijem ako
bezny (tretoligovy?) fotbalista. ked porovnavas prijem spickovych sportovcov,
musis ich porovnavat so spickovymi lekarmi a naopak. beznym dedinskym
fotbalistom sa moze stat prakticky ktokolvek. myslim, ze na toho lekara predsa
len treba vysie predpoklady.

ale ako pises, tak proste funguje svet :-)
rooterovi
rado ondřejíček 07-07-2010 12:25:40
no úplne spravodlivé to nie je ani podľa mňa. ale zasa, lekárom sa môže
stať možno 20 percent populácie, lebo zasa tak veľa talentu a prípravy to
nevyžaduje. špičkovým futbalistom môže byť len promile ľudí, lebo to
vyžaduje talent a strašne veľa makať na úkor detstva, mladosti, s rizikom
že ti aj tak časom zlomia nohu a skončil si. na každého messiho pripadá
tisíc iných, ktorí obetovali veľa a predsa sa nikam nedostali. to je tiež
dôvod prečo sú tak platení, je to satisfakcia za to, čo všetko museli
obetovať a tiež za to, že po tridsiatke si už neškrtnú.
jj
rooter 07-07-2010 11:51:44
ale mne je to jasne,rado.
ale nemozem si pomoct,zapicovat si musim
:]

najebanenemu fanusikovi na futbale/hokeji od stastia,ze nim milovany hrac
vsietil gol, praskne povedzme aneuryzma,alebo dostane infarkt a v komatke ho
dovezu do nemocnice, kde ho odoperuje lekar,ktoreho mesacny prijem je rovnajuci
sa hodnote desiatich parov kopaciek.
na druhej strane lolo,co vie rychlo behat
za loptou/pukom,obcas aj trafi do brany,a pri tlacofke nevie dat dokopy vetu
rozvitu,berie astronomicke pesos len kvoli uvedenym schopnostiam
[sic!].

jj,dnes mam anarchisticku naladu.
rooterovi
rado ondřejíček 07-07-2010 11:29:54
je to proste tá zábavná súčasť chleba a hier. rovnako ako filmy, hudba,
knihy, počítačové hry, čokoľvek ďalšie.

takto funguje svet, zbytočne
s tým polemizovať. môžeš si myslieť, že lekári by mali zarábať viac
ako futbalisti, ale očividne je to nastavené inak.
njn
rooter 07-07-2010 10:56:55
nuz,to je vsetko pekne [skor smutne,ale budiz]. mne len cely ten penazovod
tociaci sa okolo sportu pride ujety/zvrateny/whateva.
pripomina mi to mrte
preplateny cirkus,kde opicky predvadzaju,ake su sikulky,a po predstaveni si este
cteni navstevnici mozu zakupit sasovsky nos [original replika],pripadne tricko
aj s podpisom najsikovnejsieho gibona. urazam tym teraz primaty,ale co uz.
steff 07-07-2010 10:52:39
pointa uspechu futbalu po celom svete je aj v tom ze je to asi ten najlacnejsi
sport na svete. Staci kusok miesta a hoci aj plechovka od piva a hras... v
lepsom pripade nejaka vacsia plocha a lopta za par eur. To sa ziadnemu inemu
sportu podarit asi nemoze a aj preto asi vedenie FIFA je proti tehnickym
pomockam ako je videozaznam.
rooterovi
rado ondřejíček 07-07-2010 10:29:18
tvoja anarchisticko-ľavicová otázka má jednoduchú odpoveď. Také peniaze
tí najlepší futbalisti dostávajú preto, lebo ešte oveľa viac peňazí
svojou hrou prinášajú svojim zamestnávavateľom. dostávajú vlastne len
podiel z toho, čo ostatným zarobia.

100K eur týždenne vyzerá ako
neuveriteľne veľa peňazí pre nejakého messiho, ale keď si to porátaš, je
to len niečo cez 5mio ročne. a ver tomu, že za rok barcelona predá
minimálne milión oficiálnych dresov s menom messi. jeden dres stojí takých
45 eur, výrobné náklady sú možno 10. a to predaj dresov je len doplnkový
príjem, oveľa viac peňazí prinášajú televízne práva, sponzori,
nehovoriac o tom, že dvakrát týždenne vypredajú štadión, ktorý má 80
tisíc miest.

až si milión ľudí na svete kúpi repliku bieleho plášťa
primára sovu, po 45 eur za kus a pol miliardy sa bude chcieť pozerať na Sovu
pri operácii pankreasu, tak v nemocnici doktora sovu začnú gamma nože
pribúdať rýchlejšie ak bradavice na ficovom ksichte.
A teraz niečo úplne iné
Taras 07-07-2010 10:22:12
Hudobný objav na dnes: Codeine velvet club -
Hollywood.

http://www.youtube.com/watch ?v=fnSILYfzl54
-
Sorry, nemal som sa
komu pochvávliť a Groovesharkový plugin riaditeľ zrušil
nno
rooter 07-07-2010 10:14:16
njn,futbal.
nech si ho len hraju.nech chalani behaju,strielaju goly z polky
ihriska na milimetre presne,kludne nech predvadzaju tu svoju ekvilibristiku s
nohami - mfp.


ale preco za to musia brat tie strasne prachy,to vazne ze
nedavam. kkz,za prestup jedneho nacincaneho sampona z klubu do klubu by sa dal
do dvoch nemocnic kupit gamma noz,madre tam!
Topierovi
riaditel zemegule 07-07-2010 09:29:31
Hej, jasne si sa. Akurát zbytočne:-)
to Aro
zanardi 07-07-2010 07:56:44
Včera som mužovi pri Robbenovej filmárčine povedala, že najohavnejšia
chyba nastala, keď futbal nenechali na dedinských "hriskách"
mrštným chalanom, ale povýšili ho na šport napchávaný vrchom spodom
peniazmi. Tam každé hurá smrdí eurom.
topier
Gorthaur 07-07-2010 07:50:37
*standing ovation*
Už choďte konečne s tým futbalom do prdele.
Topier 07-07-2010 07:39:45
Vyjadril som sa dosť jednoznačne a zrozumiteľne?
spoko.
hypnose 06-07-2010 23:03:16
vyborny clanok, keby to cital moj otec, tak ma z teba radost :)

a prave dali
Holandania treti gol Urugayu

vyzera to teda, ze nas vyradil finalista MS,
tusim to boli o nieco menej :)
Aro 06-07-2010 21:44:48
Skutocne emocie, fajn, tie som zazival aj v patnastich, ked niekto z nas
netrafil prazdnu branu v zapase horny vs. dolny koniec, styria proti styrom, na
treningovom ihrisku s hokejovymi brankami. Detto, ked petanquovu gulu hodim o
dva metre dalej, nez by sa patrilo.
Francuzi vypadnu a uz sa do toho doma stara
aj prezident. Narodna tragedia. No neviem, je to stale len hra, nic menej a nic
viac. A v tychto medziach by to malo myslim aj zostat.
kurniksopa kikirik..
pjenkaua 06-07-2010 20:39:52
to ste tu fanuskovia futbalu?
ked ide o pekny futbal, momentalne fandit
jednoznacne nemcom..
vuvu-vuvu..
vu..
velmi pekne
xorxee 06-07-2010 19:14:34
ten uvod mi pripomenul hru brazilcanov. radost pozerat. asi najkrajsi zapas, aky
som kedy videl, bola brazilia proti kostarike v 2002, tam to lietalo, krochkal
som blahom pri pozerani.
a momentalne ma stve, ze finale moze byt nemecko
proti holandsku, lebo to nebude bohvieaky futbal na pozeranie. holt, uvidme, co
bude.
ale clanok je fajn. ono mozno treba skusit hrat aby clovek vedel ocenit,
co robia ti chlapici na ihrisku a preco je to niekedy take uzasne.
zuz 06-07-2010 15:43:59
ani ja neviem povedat presne preco a nie je v tom ziaden -izmus,ale nemcom som
tiez nefandila, potesil ma gol SA, ale tam by sa uz nejaky izmus nasiel, tak asi
to nebolo z cistej sympatie
digby 06-07-2010 10:42:55
vzdy je to skvely pocit: narazit na text, ktory vyjadruje moje rovnake
myslienky, nazory a takmer aj totozne pocity...tie zapasy boli neskutocne a som
rad,ze sa hraju na MS, teda tam, kde patria...bez ohladu na to, ako hraju, alebo
budu hrat nemci...
lol
knour 06-07-2010 09:21:04
krasa fotbalu spociva v tom ze dava aj najvacsim sportovym luzrom sunalezitost
so sportom, lebo aj ked bol najvacsie drevo v triede aj tak sa dostal do brany
alebo aspon na striedacku.
Vyborne!
Hurmiza 06-07-2010 00:45:39
Velmi som sa pobavil, vyborne! V poslednych dnoch som si vdaka vykonom Nemcov
urobil v rodine nepriatelov - moj nemecky svagor so synovcom nedokazu pochopit,
preco nefandim Nemcom...
Gorthaur 05-07-2010 23:41:44
ani mne sa par veci nepaci... ale ocenil by som podobne citovo zainteresovany
clanok o snookri ;)
hakan 05-07-2010 23:10:23
skvele :-)

3.26 Copyright (C) 2008 Compojoom.com / Copyright (C) 2007 Alain Georgette / Copyright (C) 2006 Frantisek Hliva. All rights reserved."